بغض سنگین

خبر کوتاهی که یکشنبه منتشر شد:(( سیران یگانه یکی از کودکان آتش گرفته مدرسه شین آباد، جان به جان آفرین تسلیم کرد.)) شوک بود این خبر کوتاه کاش اجل مهلت می داد وسیران جراحی پلاستیک می شد و به اجتماع بر می گشت. کسی چه می داند، شاید اگر آن بخاری لعنتی نشت نمی کرد، شاید اگر لهیب آتش کلاس چهارم را فرا نمی گرفت، شاید اگر سیران و دوستانش در آن کلاس درد، محصور نمی شدند چند سال بعد می نوشتیم: دکتر سیران یگانه یا مهندس سیران.

10 سال بیشتر نداشت که دفتر و مدادش سوختند، 10 سال بیشتر نداشت که تخته سیاه کلاسش آتش گرفت،که همه اینها را و هم شیطنت های کودکی اش را اینجا گذاشت و بار سفر بست. سیران، بعد از ظهر سرد تبریز را برای سفرش انتخاب کرد و قلبش از تپش ایستاد.

دختر کوچک شین آباد پیرانشهر با 45 درصد سوختگی و به دلیل صدمه جدی به ریه اش تسلیم مرگ شد. صبح روز دوشنبه، لقمان پدر سیران، در حالی که توان و آرامش نداشت، جنازه دختر را از تبریز برداشت و به پیرانشهر برد.

لقمان صبح سر کار بود که خبر می دهند کلاس چهارم سوخته، خودش را به مدرسه می رساند. سیران را سوار آمبولانس کرده اند تا به بیمارستان برسانند.  حال خودش را نمی فهمد اما می داند چه اتفاقی افتاده. می گوید:کلاس آتش گرفته، در، دستگیره نداشت و به جایش طنابی به در بسته بودند که آن هم با شله های آتش سوخته بود و بچه ها در کلاس زندانی شده بودند تا سوختند. آماده می شود تا به مراسم تشییع جنازه دخترش برسد. 

سیران در خاک آرام گرفت 

در بعد از ظهر دوشنبه هشتادمین روز از خزان 91 سیران یگانه دختر 10 ساله شین آباد، روی دست اهالی روستا و تعدادی ار مسئولین تشییع شد. پیکرش در حالی تشیع شد که همکلاسی های او با سر و تنی سوخته در بیمارستان سینا تبریز بستری بودند یا در بیمارستان امام خمینی ارومیه قسمت مراقبت قرار دارند یا سر کلاس درس بودند.

مطمئن نیستم ولی از اونجایی که سیران دو برادر داشته گفتم شاید این دوتا برادراشن

هفت دانش آموز سالم سر کلاس هستند

از جمع 37 دانش آموز کلاس چهارم، 7 دانش آموز از این حادثه جان سالم به در بردند اکنون در کلاس دیگری در حال آموزش هستند. با تصمیم مسئولان مدرسه آنها هنگام تشییع هم در کلاس درس حاضر بودند  

حال 4 دانش آموز بحرانی است

با در گذشت سیران تعداد دانش آموزانی که در بیمارستان تبریز بستری هستند به 14 تن رسید که حال 4 تن از آنها بحرانی است و به وسیله دستگاه و تنفس مصنوعی زنده هستند خوشبختانه حال سایر دانش آموزان رو به بهبودی است 

تسلیت به لقمان، به شین آباد، به پیرانشهر، به ارومیه، به ایران

برای شادی روح سیران و بهبودی بقیه صلوات

منبع: روزنامه ایران با اندکی تصرف


نظرات شما عزیزان:

artadokht
ساعت20:30---29 آذر 1391
وااااای وای.فقط میتونم بگم که الان حالم خیلی بده.خیلی

ساعت23:43---27 آذر 1391
تسلیت به جامعه کرد ودوستان عزیزمان.مارادرغم خودشریک بدانید.آرزوی سلامتی برای همه وآمرزش برای تمام اموات ازخدای منان

مریم حسین پور
ساعت20:18---26 آذر 1391
عزیزم...
واقعا وقتی شنیدم خیلی ناراحت شدم بیشتر برا این توجهات کشور عزیز و غیورمون تاسف خوردم... .


همشهری
ساعت19:37---26 آذر 1391
خبردرگذشت عزیزان چنان سنگین وجانسوزاست که به دشواری به باورمینشیند"ولی دربرابرتقدیرپروردگارچاره ای جزتسلیم ورضانیست خداوندقرین رحمتش فرماید.ازاینکه این مطلبوتووبلاگ زدی واحساس همدردی کردین ممنون ومتشکرم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 26 آذر 1391 ا 14:33 نويسنده : اشک ا
.: Weblog Themes By : VioletSkin.lxb.ir :.